.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به بار نشستن نخستین خوشه سبز رنگ برنج در مازندران
به بار نشستن نخستین خوشه سبز رنگ برنج در مازندران

نخستین خوشه سبز رنگ برنج از نوع طارم محلی پس از گذشت 58 روز در شالیزارهای روستای تازه آباد از بخش دابودشت شهرستان آمل به بار نشست.خوشه های سبزرنگ و پربار برنج در شالیزارهای این روستا در 27 فروردین ماه در سطح دو هزار و 500 متر نشا شد و اکنون به بارنشست.

شرایط مناسب آب و هوایی وتامین به موقع نهادهای کشاورزی باعث شد تا وضعیت کشت برنج امسال در بهترین وضعیت خود قرار دارد که پیش بینی می‌شود امسال، سال پرباری برای شالیکاران باشد.

امسال در سطح 239هزار هکتار اراضی کشاورزی این استان برنج کشت شد که حدود 65درصد ارقام برنج کشت شده در شالیزارهای مازندران ارقام محلی و بقیه ارقام پرمحصول کشت شد.

یحیی ابطالی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه امسال شرایط تولید برنج برای شالیکاران مازندرانی فراهم بوده است، گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک میلیون و 400هزارتن شلتوک معادل بیش از 950هزارتن برنج سفید در مازندران برداشت و تولید شود.

وی به افزایش صددرصدی کشت برنج امسال به روش مکانیزه در شالیزارهای مازندران اشاره کرد و افزود: از هفت هزار و500هکتار اراضی برنج‌کاری شده استان به روش مکانیزه در پارسال امسال به حدود 15هزار هکتار افزایش یافته است.

مازندران با حدود 44 درصد تولید برنج نخستین تولیدکننده برنج در کشور است./مهر



استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.217 seconds.